Solveig Marie Bjørnstad

Markedsrådgiver i Finansforbundet


Solveig Marie Bjørnstad syns markedsføring er ”innmari gøy”. I 1999 gikk hun ut som diplommarkedsfører med spesialiseringer i både internasjonalisering og ledelse, og jobber nå som markedsrådgiver i Finansforbundet i Oslo.

Hva har vært avgjørende for ditt karrierevalg?
– Jeg begynte på BI i en alder av 30 år. Valget falt på BI av to årsaker: markedsføring er innmari gøy, og BI fremsto som en respektert og anerkjent utdanningsinstitusjon. Deretter har det vært viktig for meg å kunne benytte den kunnskapen jeg har, gjerne innenfor ulike bransjer. Jeg trives med utfordringer og å sette meg inn i nye problemstillinger.

Hvordan har utdanningen din hjulpet deg til å komme dit du er i dag?
– Første jobb etter eksamen fikk jeg blant annet på grunn av utdannelsen min fra BI. Etter hvert spiller jo også den erfaringen du har opparbeidet deg inn.

Har du råd/tips til andre som vil inn i din bransje?
– Ikke egentlig, men personlig så opplever jeg at god, faglig kompetanse gir trygghet for meg og troverdighet i forhold til andre mennesker. Dette gjelder kanskje særlig innenfor markedsføring, som ofte kan få en litt stemoderlig behandling avhengig av hvilket miljø man er i.

Tilbake til forsiden