Silje Granli

Brand Manager, VITA AS


Det er ikke alle forunt å ha en klar plan for hva de vil bli, men da Silje var 16 år og fikk deltidsjobb på REMA 1000 så tok det ikke lang tid før hun skjønte at varehandel var bransjen for henne.

Silje + REMA 1000 = Bachelor i Retail Management
Siljes første jobb fikk hun som 16-åring i Odd Reitans gullgruve; REMA 1000. Vips så var hun overbevist om at varehandel var tingen, og hun var raskt i gang med å kartlegge hvilke muligheter hun hadde for å studere nettopp dette. Hun forteller at grunnen til at valget falt på BI, og bachelor i Retail Management, var mange.

I tillegg til en spennende fagkombinasjon hadde BI i Nydalen også fordelen av å tilby et sterkt faglig miljø, og ikke minst ypperlige lokaler, i hovedstaden.

Siljes tips til de som snuser på Bachelor i Retail Management
Hvis du er interessert i å lære bredt om varehandel er dette absolutt en utdanning jeg vil anbefale. Mitt beste studenttips er å “være engasjert” i timen, i det sosiale rundt utdanningen og ikke minst på jobb ved siden av studier. Hvis du klarer å trekke synergier mellom arbeidserfaring, det sosiale og teorien, så kommer du til å stortrives, samt lære masse!

Allsidig utdanning, allsidig jobb
Som Brand Manager i VITA AS får Silje bruk for et bredt spekter av teorien hun lærte på studiene. Varehandel dreier seg om alle aktiviteter som gjennomføres fra en vare er ferdig produsert og til den tas i bruk av forbruker, og Silje er til daglig innom blant annet logistikk, markedsføring, kalkyler og prissetting, PR og ikke minst dialog med både kollegaer, ulike VITA-butikker og leverandører. Hun forteller at hovedgrunnen til at hun er så glad i jobben sin er at ingen dager er like. Hun legger til at trivselen heller ikke blir mindre av å få jobbe med produktutvikling av VITAs egne merkevarer hvor hun får følge produkter fra idé til hyllevare.

Tilbake til forsiden