Monica Paulsen

Category Trade Manager Mondelēz International


Er du aktiv, engasjert, idérik og liker å skape? Da er markedsføring noe for deg, i følge Monica Paulsen. Etter studiene kapret hun jobb i Mondelēz International, et av verdens største snacking selskap.

- Å vinne i dagens markedsføringsbransje handler om gode relasjoner – med forbrukeren, kunden og samarbeidspartnere. Det handler også om å være del av et vinnerteam som ser muligheter til å vokse gjennom å hjelpe andre å vokse, forteller Monica Paulsen.

Etter å ha fullført en Bachelor i Markedskommunikasjon og Master of Science i Strategic Marketing Management søkte hun jobb i Mondelēz International som Category Trade Manager.

- Mine oppgaver inneholder blant annet å planlegge, utvikle og implementere tiltak i butikk som bidrar til at selskapet oppnår sine salgsmål og merkevarestrategier. Samtidig jobber jeg med å utvikle gode sisteleddsløsninger som fremmer salget av produktene i butikkene, sier Monica.

Hun har ikke angret et sekund på karrierevalget. Men det har ikke alltid vært markedsføring som var planen.

- Jeg hadde egentlig tenkt til å bli sykepleier eller arkitekt. Men etter valgfaget “Ungdomsbedrift” på videregående ble jeg bedre kjent med markedsføring og mine kreative sider, forteller Monica og forklarer videre at valget til slutt falt på BI og markedskommunikasjon.

- Jeg tenkte at det var verdt å gi en sjanse, så jeg startet på Markedskommunikasjon ved BI. Etter første året med alt fra økonomi til statistikk og forbrukeratferd forsto jeg at fag som markedsføring og forbrukeratferd var mer interessante for meg enn andre. Dette fikk jeg også prøvd ut etter studiene da jeg jobbet som produktsjef i L’Oréal, og ga mersmak som førte til at jeg tok en mastergrad innen samme tema noen år etter.

Denne profilen ble publisert januar 2013.

Tilbake til forsiden