Jógvan Brimheim Gunnarsson

Account Manager i TicketCo Norge AS


Jógvan fikk sansen for salg og markedsføring allerede som 13 åring. Etter den tid har han tatt en bachelorgrad på Handelshøyskolen BI – campus Bergen, ledet BI studentsamfunn og startet karrieren sin i det nyetablerte IT-selskapet, TicketCo.

Interessen for handel startet under «Operasjon dagsverk» på ungdomskolen da jeg var satt til å være ryddegutt på lageret til Elkjøp på Bømlo, forteller Jógvan.

- Jeg var plutselig alene i butikken da noen lurte på noe angående en MacBook. Som minstemann på en søskenflokk på seks så er jeg ikke særlig sjenert og tenkte at jeg skulle utfordre Apple-fanatikeren i meg. Jeg endte opp med å selge en MacBook Pro til kundene og fikk beskjed av sjefen som hadde observert meg på avstand, at “du har ingenting på lageret å gjøre, du skal inn i butikken”. Deretter ble jeg butikkmedarbeider, og starten på en karriere innen salg var et faktum.

Nettverksbygging i studietiden

Studentforeningene på BI har en rekke prosjektgrupper, undergrupper og utvalg som det er mulig å ta del i. Det er dermed godt tilrettelagt for å få praktisk erfaring i studietiden, samtidig som man blir godt kjent med lokalt næringsliv.

I jobben hos TicketCo er Jógvan tett på kundene og er bedriftens ansikt utad, i stillingen som Account manager. Tilbudet om jobb fikk han noen måneder før han var ferdig med studiene.

- Som engasjert i studentforeningen har jeg blitt kjent med mange potensielle arbeidsgivere i løpet av studietiden og de har blitt kjent med meg, noe som var en stor fordel når jeg skulle i gang med å søke jobb. Jeg traff ledelsen i TicketCo første gang ved planleggingen av fadderuken 2014. Deretter holdt vi kontakten og så fikk jeg jobbtilbud et par måneder før jeg var ferdig på BI.

I konstant utvikling

Studiet i Markedsføringsledelse på BI handler i stor grad om forretningsutvikling og læren om hvordan man utvikler lønnsomme varer og tjenester og deretter klarer å selge disse. En avgjørende kompetanse for at bedrifter skal overleve og vokse.
En del av jobben min går ut på å produsere videosnutter som vi deler med våre kunder ved lansering nye funksjoner og forbedringer, sier Jógvan.

- For oss er det utrolig viktig at våre kunder ser at vi er i konstant utvikling, og ikke minst at de lærer seg hvordan de nye verktøyene kan hjelpe de å løfte sine arrangementer til nye høyder. Å få være selskapets ansikt utad som både informerer og hjelper arrangører, er utrolig spennende og givende for min del.

Varme og engasjement

De beste minnene fra BI har Jógvan fra sine verv i studentforeningen, hvor han avsluttet som leder av studentsamfunnet (BIS) ved BI – campus Bergen.

- Jeg kommer aldri til å glemme den graden og varme og engasjement jeg opplevde i studentsamfunnet. Samholdet, drivet i hver enkelt student og ikke minst ståpå-viljen studentene hadde for å løfte hverandre til nye høyder. Det er noe magisk med å være i et slikt miljø.

Hva er typisk BI for deg?

- Typisk BI for meg må være samholdet som skapes i løpet av studieløpet. Både mellom medstudenter, administrasjon, og engasjement i studentsamfunnet. Denne graden av samhold tror jeg er en fantastisk ting for BI-studenter å ha med seg ut i arbeidslivet, da dette er en viktig del av hva som gjør at selskap oppnår suksess – å ivareta engasjement etter en innholdsrik studietid.

- Typisk BI for meg må være samholdet som skapes i løpet av studieløpet.

 
 
Denne profilen ble publisert januar 2016.

Tilbake til forsiden