Hanne Sofie Staalnacke

Account Manager, Styletime ved Schibstedt Vekst


Hanne Sofie valgte studie etter interesseområde og hva hun ønsket å lære underveis. Dette har ført til mange gode erfaringer underveis i studietiden og nå; en spennende jobb i en start-up.

Bli med i studentlivet

På BI var det Markedsføringsledelse som appellerte til Hanne Sofie. Med flere i den nære omgangskrets som tidligere hadde studert på skolen ble hun nysgjerrig på hva skolen hadde å tilby. Hun fant ut at BI hadde det beste tilbudet innen markedsføring – som var studiet hun ønsket å studere. Hun mener det er viktig å ha kunnskap om økonomi uansett hvilken jobb man skal inn i, da passet fagmiksen på BI perfekt.

Hanne Sofies beste tips til de som ønsker å studere på BI er å bli med i et utvalg – da blir du kjent med studenter med samme interesser som deg og du lærer mye nytt. «Da jeg begynte på BI bestemte jeg meg for å bli med i studentavisen INSIDE. Der møtte jeg de som i dag er mine beste venner, og det skapte mange muligheter for meg videre.»

I tillegg mener hun det er utrolig viktig å studere noe du interesserer deg for og brenner for – ikke det du tenker er «smart å studere».

- Liker du det du gjør blir du god, og får jobbe med det du virkelig liker å gjøre.

For henne ble studietiden en fin tid med gode venner og stor frihet i hverdagen.

Jobbe i den bransjen du selv ønsker

Det Hanne Sofie syns er fantastisk med utdannelsen sin er at du kan jobbe inne hvilken som helst bransje. Underveis i bacheloren hadde hun et internship som motejournalist i kvinnemagasinet KK og arbeidet deltid i et kunstgalleri. «Jeg valgte dette da jeg alltid har vært fascinert av kunst og mote.» Slik fikk hun prøvd seg innen forskjellige bransjer allerede under studietiden.
I dag arbeider hun i Styletime med business to business-salg. Styletime ble startet av Schibstedt i 2016, og er en online markedsplass for skjønnhets- og velværesalonger. Virksomheten består av et ungt miljø med mange kloke hoder.

- Vi har det utrolig gøy på jobb og er som en liten familie.

Som en del av en start-up får hun utfordret seg innen mye forskjellig på arbeidsplassen. En dag på jobben kan bestå av alt fra kundemøter, via utvikling av konseptet Styletime, til å diskutere markedsføringstiltak for appen. «Heldigvis er ingen dager like, da hadde jeg blitt rastløs!»

Tilbakeblikket på BI

Når Hanne Sofie ser tilbake sier hun at utdannelsen på BI ga henne mange muligheter til å bli god til det hun interesserte seg for. Dette både gjennom studentavisen, internshipet hun hadde og mulighetene til å velge mellom et bredt utvalg av fag.

- Det viktigste jeg lærte på BI er nok rett og slett tankegangen man burde ha for å komme til målet.

Hun syns det er vanskelig å peke på en ting som er typisk BI, da det er så mye forskjellig og mange forskjellige studenter på skolen. «Det som er felles for alle er at de er fremtidsrettet.»

Tilbake til forsiden