Haakon Rashad Miknas

Account Executive, FP7/McCann


Etter graduering fikk Haakon jobb hos verdens største reklamebyrå i Doha. Nå hjelper han Qatar å bli klar for fotball VM i 2022.

Etter å ha bodd flere år i Libanon var Haakon klar for nye opplevelser. Valget falt fort på Norge og BIs BBA program.

Som student sluttet Haakon aldri å oppsøke nye utfordringer. Dette resulterte i utveksling til Ljubljana, Slovenia og deltagelse i studentforeningen gjennom hele studieløpet. Denne eventyrlysten kom senere til å resultere i jobb på den andre siden av jorden.

BI har alltid vært en av de beste businesskolene i Skandinavia. Etter å ha rådført med venner og familie var BI et naturlig valg.

Internasjonal hverdag i Qatar
Sammen med kollegaer fra Storbritannia, Sør-Afrika, USA, Egypt, Libanon, Jordan, India og Pakistan har han ansvar for noen av verdens mest kjente merkevarer. Til daglig arbeider han tett med Ford Motors og deres regionale kontor i Dubai for å gjennomføre både lokale og regionale kampanjer.

- Jeg lager Fords markedskampanjer fra start til slutt. Sammen utformer vi kampanjens kommunikasjonsmål, målgrupper og skaper kreative løsninger.

Kunder i verdensklasse
Som ansatt i verdens største reklamebyrå er Haakon en del av verdensomspennende prosjekter.

På kundelisten hans kan man finne Aspire Logistics som eier og driver Doha Sports City, en viktig del av fotball VM i Qatar. Haakons jobb er å sørge for at idrettsforbund og profesjonelle sportsklubber ønsker å arrangere sine turneringer i Doha Sports City.

- Uten BI ville det vært vanskelig å lykkes. Hver arbeidsdag krever at jeg behersker en rekke ferdigheter. Regnskapsføring, prosjektledelse og markedsføring er bare noe av det jeg trenger på jobb som jeg har lært på BI, forklarer Haakon.

Hva er Typisk BI for deg?
- For meg er Typisk BI alle som er ambisiøse, drevet og som er på jakt etter meningsfulle karrierer.

Denne profilen ble publisert januar 2017.

Tilbake til forsiden