Egil Guldahl

Markedskonsulent og prisjeger i Rema 1000 Region Vest


Hvis du finner ekstremt billig juleribbe på REMA 1000 så kan du sannsynligvis takke Egil Guldahl for det. Det er nemlig hans jobb å sørge for at matvarekjeden til enhver tid gir folk den rimeligste handlekurven.

Jakten på pris og markedsandeler
Egil Guldahl startet butikkarrieren allerede som 16-åring, i REMA 1000. Han jobbet deltid i butikk parallelt med Varehandelsstudier på BI. I dag er han prisjeger og markedskonsulent på fulltid, og han har ansvar for et bredt spekter av oppgaver. Fellesnevner for alle er at de skal tjene kjedens hovedmål, nemlig å bevare kjedens stempel som “den billigste”. Han har blant annet ansvar for kampanje og markedsmateriell i regionen. Dette innebærer alt fra planlegging og design med grafiske designere, til bestilling og distribuering ut til butikk. Egil har også ansvar for all nettannonsering i vest, og herunder produksjon av materiell. I tillegg skal han sikre det som kalles lokal markedstilpasning, og det er her han kategoriseres som en prisjeger. Egil må sørge for at REMA 1000s pris på lokale varer er den beste i markedet til enhver tid. Matkjeden har gitt et kundeløfte om å være billigst, og for å følge opp det må de fortløpende matche de andre aktørenes tilbud.

Karakterer vs. erfaring
Egils første jobb var som juletreselger på Plantasjen. Da var han 15 år. Han minnes eventen som en kald opplevelse, og det ble med det ene året. Han fortsatte derimot i butikkbransjen, men dog innendørs. Han tror erfaringen med deltidsarbeid har vært viktig for den jobben han gjør i REMA 1000 i dag.

Alle jobber behøver mennesker med kunnskap, men erfaring er fullt så viktig som gode karakterer, mener Egil.

Samtidig legger han til at gode karakterer er inngangsbilletten til det du ønsker å jobbe med etter endt studie. Med et godt karaktersnitt vil du ha større valgmuligheter.

Tilbake til forsiden