Christian Heger

Markedssjef, Location Norway


Hva skaper egentlig den gode kinoopplevelsen? Det vet Christian Heger en del om. Jobben hans er å ta kinogjengere på alvor.

Markedsføring i mørket
Christian Heger er markedssjef i Location Norway som driver kinokioskene rundt om i landet, og han har en bachelor i PR og Markedskommunikasjon fra BI. Det er han som sørger for at du har noe godt å kose deg med før filmen starter. Og som det ikke holder med søtsakene i seg selv – han ønsker også at et besøk i kinokiosken skal sette deg i god kinostemning. Det skal lukte popcorn, og kiosken skal gi deg vann i munnen av det brede sortimentet av snacks, sjokolade og godteri. Christian jobber med merkevarer som publikum har et forhold til, og som de gjerne forbinder med film og kino.

Som markedssjef er han involvert i et bredt spekter av oppgaver. Han jobber med alt fra kioskenes sortiment, til lokale og nasjonale kampanjer og events med store samarbeidspartnere og leverandører. En annen del av jobben er merkevarenes design og utrykk og hvordan Location fremstår i sosiale medier. Christian forteller at han kort oppsummert får benyttet stort sett all kompetansen han fikk i markedsføringsstudiene på BI, og vel så det.

Trivselvalg
Christian har alltid interessert seg for markedskommunikasjon, og han fikk høre at BI hadde flinke og energiske forelesere. Han fikk anbefalt BI av flere som trakk frem at BI gir studentene reelle case og oppdatert pensum. Den avgjørende faktoren for hans valg var derimot hans genuine interesse for faget markedskommunikasjon. Det er også hans anbefaling til andre som skal starte på studier: Tenk på hva som virkelig interesserer deg. Du bør ikke nødvendigvis basere valget ditt på hva som etterspørres i markedet, eller hvor mye penger du vil tjene. Velg en utdanning du har lyst til å ta. Både utdanning og arbeidslivet er krevende, og det er viktig å holde på med noe man gleder seg til. Et annet viktig trivselsmoment i Christians arbeidshverdag er kollegaene hans. Han omgås det han beskriver som dyktige og positive folk som liker å tenke nytt og ha det gøy på jobben. Og man kan vel anta at ingrediensene humor, god stemning og sukker gjør underverker for ethvert arbeidsmiljø.

Også på BI var trivselen avhengig av omgivelsene rundt ham, og menneskene spesielt. Mye av tiden handlet om kollokvie- og gruppearbeid og nye bekjentskaper på lesesalen, i studentforeningen og i forelesning. Christian husker det som et inviterende miljø med flust av engasjeringsmuligheter.

- BI er en skole som er perfekt for å drive nettverksbygging og for engasjement ved siden av studier.

Tilbake til forsiden